تنظیمات ChanSpy و شنود در FreePBX
1.1. در صفحه اصلی FreePBX، روی Admin (1) کلیک کنید و برنامه Config Edit (2) را انتخاب کنید:
1.2. پنجره Configuration File Editor باز می شود. مورد Asterisk Custom Configuration Files (1) را پیدا کنید و فایل پیکربندی extensions_custom.conf را انتخاب کنید. در سمت راست Working on پارامترهای فایل پیکربندی را وارد کنید:
include => app-custom-chanspy
[app-custom-chanspy]
#connection in “listening” mode
exten => _555xxx,1,Authenticate(1234)
exten => _555.,2,Macro(user-callerid,)
exten => _555.,3,ChanSpy(SIP/${EXTEN:3},q)
exten => _555.,n,Hangup
#connection in “help” mode
exten => _556.,1,Macro(user-callerid,)
exten => _556.,n,ChanSpy(SIP/${EXTEN:3},w)
exten => _556.,n,Hangup
#connection in “conference” mode
exten => _557.,1,Macro(user-callerid,)
exten => _557.,n,ChanSpy(SIP/${EXTEN:3},B)
exten => _557.,n,Hangup
جایی که:
Xxx، yyyy، zzz – کدهایی برای اتصال به مکالمه. به هر حالت اتصال یک کد جداگانه بدهید. نباید با هیچ یک از کدهای دیگر یا پسوند اپراتور مطابقت داشته باشد. شما می توانید هر کدی را که دوست دارید مشخص کنید.
مثلا:
گوش دادن – 555
حالت راهنما – 556
کنفرانس – 557
برنامه ChanSpy از کلیدهای زیر برای اتصال به مکالمه استفاده می کند:
W – حالت “کمک”. شما هر دو طرف مکالمه را می شنوید، فقط اپراتور صدای شما را می شنود.
B – حالت “کنفرانس”. شما هر دو طرف مکالمه را می شنوید، آنها شما را می شنوند.
Q – حالت “گوش دادن”. شما هر دو طرف مکالمه را می شنوید، صدای شما شنیده نمی شود.
1.3. روی ذخیره کلیک کنید.
به یاد داشته باشید که تلفن های نرم افزاری اپراتور و سرپرست باید به یک PBX متصل باشند تا ChanSpy بتواند آزمایش شود و با موفقیت کار کند.
نحوه بررسی عملکرد ChanSpy:
فرض کنید میخواهید به مکالمه فعلی اپراتور با داخلی 100 متصل شوید. برای اتصال به مکالمه در حالت “راهنما”، کد مناسب و شماره داخلی اپراتور را وارد کنید. یعنی با شماره گیری 556100 در تلفن نرم افزاری که 556 کدی است که برای حالت “راهنما” مشخص کرده اید و 100 شماره داخلی کارمند است، به مکالمه فعلی متصل خواهید شد.